ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Πρόσκληση σε μια συζήτηση.

Γρηγόρης Αζαριάδης
ο συμμαθητής μας
Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ σας προσκαλούν
στο art bar ποιήματα και εγκλήματα,
Αγίας Ειρήνης 17 (μεταξύ Αθηνάς και Αιόλου), Μοναστηράκι


την Παρασκευή 12 Ιουλίου στις 9:00 μ.μ.
σε μια συζήτηση για το αστυνομικό μυθιστόρημα
ανάμεσα στους νέους συγγραφείς

    ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΖΑΡΙΑΔΗ
ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΠΕΚΑ
και  ΚΩΣΤΑΝΤΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟ

                                    με θέμα τους αστυνομικούς ήρωες, την κοινωνική πραγματικότητα,
                                   τη διαδρομή της συγγραφής και ό,τι άλλο ήθελε προκύψει.

                              art bar ποιήματα και εγκλήματα
                              Αγίας Ειρήνης 17, Μοναστηράκι (60 μέτρα από το μετρό), τηλ. 210 3228 839

8 σχόλια:

  1. Έγραψε το ΒΙΒΛΙΟΚΑΦΕ (vivliocafe.blogspot.gr) για τον Γρηγόρη Αζαριάδη και το βιβλίο του “Παλιοί λογαριασμοί”(εκδόσεις Γαβριηλίδης2012):

    « Ο συγγραφέας γράφει το πρώτο-του έργο και δηλώνει πως έχει επηρεαστεί από τον Μάρκαρη. Βεβαίως έχει και δικά-του γνωρίσματα, γνωρίσματα ενός “μεσογειακού πολάρ”, όπως λέει, ενός δηλαδή είδους γαλλικού νουάρ, με επιδράσεις από Μονταλμπάν, Υζό και Μανσέτ, ενώ ακούγεται και τιμής ένεκεν το όνομα του Ανδρέα Αποστολίδη.
    Στις μαρκαρικές επιδράσεις ανήκει η διαδοχική εκτέλεση, του ενός μετά τον άλλο, από τον ίδιο δολοφόνο τεσσάρων φίλων, γνωστών από τα δικτατορικά χρόνια, όταν φοιτητές όντες είχαν συστήσει μια ομάδα ιδεολογικής αντίστασης στο σύστημα, ιδεολογία που όμως σταδιακά απεμπόλησαν για να ξεχυθούν στο κυνήγι του χρήματος. Ο δολοφόνος όμως, απ’ ό,τι φαίνεται εξ αρχής, έμεινε πιστός στις αρχές-του και ορκίστηκε σαν άλλος Κάιζερ Σόζε (στο φιλμ “The Usual Suspects” των Christopher McQuarrieκαι Bryan Singer) να τους τιμωρήσει κι έπειτα να εξαφανιστεί πάλι στην αφάνεια. Αυτό το τελευταίο φέρνει τους “Παλιούς λογαριασμούς” κοντά στην “Περαίωση”, όπου ο τιμωρός από το παρελθόν εμφανίζεται και καθαρίζει την κοινωνία από τους αρριβίστες για να αποδώσει δικαιοσύνη. Γενικότερα, τόσο ο Μάρκαρης όσο και ο Αζαριάδης προτείνουν μια πρωτοβουλία εκκαθάρισης όσων πλούτισαν με άνομα μέσα, ένα είδος εκδίκησης της κοινωνίας για όσους πρόδωσαν τις αξίες-τους και επιπλέον ασέλγησαν εις βάρος-της με μίζες, κομπίνες και άλλες …επαγγελματικές δραστηριότητες γρήγορου πλουτισμού. Μέχρις ενός σημείου εκφράζεται έτσι η κοινή γνώμη που θα ήθελε μια θεία! τιμωρία, που θα αντικαταστήσει τους διεφθαρμένους μηχανισμούς απονομής δικαιοσύνης. Ο Αζαριάδης μάλιστα προχωρεί ένα βήμα περαιτέρω από την “Περαίωση” και το “Παλιά, πολύ παλιά”, στα οποία ο Μάρκαρης είχε προβάλει την εκδίκηση ως μέσο απονομής δικαιοσύνης• ο Αζαριάδης αφήνει τελικά τον δράστη ασύλληπτο, παρόλο που τον έχουμε ψυλλιαστεί και τον έχουμε αναγνωρίσει, πριν έλθει το τέλος. Ο συγγραφέας τον δικαιώνει, αφού η κυρίαρχη δομή των αστυνομικών μυθιστορημάτων ανατρέπεται στις τελευταίες δέκα σελίδες όπου η αστυνομία ηττάται, όχι σε επίπεδο πορείας διερεύνησης αλλά σε επίπεδο δράσης.
    Από την άλλη, ο πεζογράφος δουλεύειπολύ τις κοφτές ατάκες των σκληρών μπάτσων, των ανθρώπων που δεν διστάζουν μπροστά σε τίποτα και ακονίζουν τη γλώσσα-τους σε αστεία πειράγματα ή σε επιθετικές ανακρίσεις. Δεν λείπει ο ερωτισμός που παρουσιάζεται σε καυτές εξόδους ή σε εκτονωτικά quickies, ενώ παντού προβάλλουν φιλήδονοι αστυνόμοι και χυμώδεις θηλυκές υπάρξεις που προκαλούν μέσα στη χλιδή των βορείων προαστίων ή στο ημίφως των μπαρ.
    Η υπόθεση δένει πολύ καλά και το βιβλίο, παρά το μέγεθός-του, συντηρεί το ενδιαφέρον και σοφά αφήνει τον αναγνώστη να ανακαλύψει το τέχνασμα, που κρατά λίγο τις καταβολές-του από την Άγκαθα Κρίστι, μέχρι και επίσημα να αποκαλυφθεί ο ένοχος. Ο ένοχος έρχεται, όπως και στην “Περαίωση” του Μάρκαρη, να βγει από το περιβάλλον των ερευνητών και όχι των θυμάτων, ή μάλλον από μια κοινή επιφάνεια που καλύπτεται από το αναρχικό παρελθόν και το αστυνομικό παρόν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προβλέπεται πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση, που θα γίνει στις 12/7 στο art bar και θα πάμε να ακούσουμε τον Γρηγόρη Αζαριάδη. Εν τω μεταξύ οι συναντήσεις των συμμαθητών μας συνεχίσθηκαν και αυτό τον μήνα. Το περασμένο Σάββατο (6/7) πραγματοποίησαν μονοήμερη εκδρομή στο παραλιακό Μελίσσι Κορινθίας όπου και συνάντησαν τον Στέλιο Καλπάκη (Χ2) , βούτησαν στα κρύα νερά του Κοριθιακού και τίμησαν δεόντως τις ψαροταβέρνες της περιοχής οι : Αναργύρου(Χ2), Μερέβη,Ιακώβου(Χ2) και Γεωργάτσος(Χ2).Επίσης την περασμένη Κυριακή (7/7) συναντήθηκαν και γευμάτισαν στη Βάρη οι: Καμπουράκης(Χ2), Αζαριάδης (Χ2), Πισιμίσης (Χ2). Σήμερα Τετάρτη (10/7) στο Θέατρο Βράχων Υμηττού θα παρακολουθήσουν την "ΜΗΔΕΙΑ" σε σκηνοθεσία Σπ.Ευαγγελάτου οι : Γεωργάτσος(Χ2), Πισιμίσης (Χ2)και Ζεβόλης (Χ2).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναμένεται κριτική της παράστασης από τον Πισιμίση.

      Διαγραφή
    2. ...και φωτορεπορτάζ,παρακαλώ!

      Διαγραφή
    3. Χλωμό το βλέπω. Μου κάηκε το φιλμ !
      Άσε που και το στυλό δεν έγραφε...

      Διαγραφή
    4. Άσε τα σάπια PCMC. Έμαθες ότι είδα την παράσταση στην Επίδαυρο το Σάββατο και δεν θέλεις να ρισκάρεις κριτική!

      Διαγραφή
    5. Eyedoc, με σώνεις.Γράφτην εσύ !
      Και είχα αρχίσει τις δικαιολογίες , που δεν πήγα...

      Διαγραφή
  3. Φαινομενικά άσχετο.

    Την ημέρα που το έγκλημα ντύνεται με τα τρόπαια της αθωότητας, τότε η αθωότητα, με μια περίεργη αντιστροφή ρόλων, που είναι το χαρακτηριστικό της εποχής μας, αναγκάζεται να δώσει εξηγήσεις.
    Αλπέρ Καμύ Ο επαναστατημένος άνθρωπος.

    Το τελευταίο τεύχος του εξαιρετικού HOTDOC, μεταξύ πολλών πολλών άλλων εξόχως ενδιαφερόντων, αναφέρεται σε ένα τηλεγράφημα κάποιου Ρ.Ο. Μάϊλς (υπαλλήλου της Βρετανικής πρεσβείας, με πιθανά καλυμμένη κατασκοπική δράση, όπως σημειώνει) έγγραφο που αποχαρακτηρίσθηκε το 2008.
    Στο τηλεγράφημα αυτό αναφέρεται σε συνάντησή του με το νεαρό τότε (1978) Αντώνη Σαμαρά, στο οποίο ο τελευταίος του εξηγεί πως στην Ελλάδα υπάρχει το ρουσφέτι.
    Στην απορία του Βρετανού τι ακριβώς σημαίνει αυτό ο φέρελπις πολιτικός σπεύδει να του εξηγήσει με ένα προσωπικό του παράδειγμα.
    Όταν εκλέχτηκε βουλευτής στη Μεσσηνία, ψηφοφόροι του από την Πύλο, του τηλεφώνησαν σε έξαλλη κατάσταση προκειμένου να τον ενημερώσουν ότι στην πόλη είχε διορισθεί σαν ταχυδρόμος κάποιος που ήταν ψηφοφόρος του άλλου πολιτευτή του κόμματος (προσέξτε του άλλου πολιτευτή όχι του άλλου κόμματος). Ο διορισμός θεωρήθηκε προκλητικός και ο Σαμαράς επικοινώνησε με τον αδελφό του τότε πρωθυπουργού ζητώντας να ανακληθεί ο διορισμός με το εξής ακλόνητο επιχείρημα "Θα δεχόσασταν εσείς στις Σέρρες να διοριστεί κάποιος άλλος που δεν ήταν του Καραμανλή;"
    Με το επιχείρημα αυτό τελικώς ο "αντίπαλος" νεοδημοκράτης απολύθηκε από το ταχυδρομείο Πύλου.
    "Και τι έγινε με τον απολυμένο;" ρώτησε ο Βρετανός τον Σαμαρά.
    "Έτσι στρατολογεί κόσμο το Κ.Κ.Ε." απάντησε ο Σαμαράς, υπονοώντας πως οι δυσαρεστημένοι πάνε στο Κ.Κ.Ε.
    Ενδιαφέρον αποτελεί (όπως σημειώνει ο συντάκτης του άρθρου Κ.Β.) το χειρόγραφο, πάνω στο έγγραφο, σχόλιο του παραλήπτη του τηλεγραφήματος Μπρετ Μπρουκς, του τμήματος ΝΑ Ευρώπης, "κάπως μαφιόζικες δουλειές"

    ΑπάντησηΔιαγραφή