ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Μουσικές μαρτυρίες… – Ο Santana και ο σωσίας του

Αρχές του 1970 ο αγαπητός φίλος Μπάμπης Ο. βρίσκεται στη Γερμανία για “σπουδές”. Μέγας ροκάς, ραδιοπειρατής της δεκαετίας ’60, από τον σταθμό mersey beat όπου και εξέπεμπε από την περιοχή πλησίον της σημερινής πλατείας Παναγούλη, μέσα απ’ το διαμορφωμένο σε στούντιο πλυσταριό της ταράτσας του σπιτιού του, με το ψευδώνυμο Μπάμπης ο ZOO. Σημειώνουμε ότι το όνομα του σταθμού mercey beat ήταν δανεισμένο από το ομώνυμο μυθικό περιοδικό του Liverpool, ιδρυτής του οποίου ήταν ο Bill Harry, κολλητός συμμαθητής του Τζον Λέννον!

Αντιπροσωπεία της Ανωνύμου Εταιρίας ΑΠΟΒΟΛΩΝ & Σια, ποζάρει στο φακό…
Από δεξιά : Χρίστος Πιπίνης, Βασίλης Χριστόπουλος, Μπάμπης Οικονομίδης, Νίκος Προβής και Νίκος Καμακάρης.

Ο Μπάμπης μοναδικός πλακατζής, φαρσέρ, κοπανατζής και ακραιφνές μέλος της εταιρείας του Σχολείου Α.Ε.Α.Σ (Ανώνυμος Εταιρεία Αποβολών & Σία),μιας ανατρεπτικής προδρομικής των ιματζινιστών ομάδας, που στόχο είχε να ανατρέψει κάθε σοβαροφάνεια και καθωσπρεπισμό του διέπνεε τις δομές της τότε εκπαίδευσης, δίνοντας φυσικά έμφαση στο 6ο Γυμνασίο Αρρένων Αθηνών, όπου είμασταν “μαθητές”.
Ένα θλιβερό πρωϊνό η Εταιρεία ΑΕΑΣ σύσσωμη αποχαιρέτησε στο σταθμό Λαρίσης, με αποχαιρετιστήριους λόγους, μαντήλια κλπ τον Μπάμπη, που αναχωρούσε σιδηροδρομικώς για το Άαχεν της Γερμανίας.
Πιστός στις αρχές και τους σκοπούς της Εταιρείας, ο αγαπητός Μπάμπης, απελευθερωμένος απ τις οικογενειακές δεσμεύσεις και υποχρεώσεις, έλευθερο πουλί, φρόντιζε  να περνάει καλά και να μας ενημερώνει, όχι για την πρόοδο των σπουδών του που ήταν μηδενική, αλλά για τις παρέες, τις γκόμενες, την πολιτική κατάσταση, και φυσικά για την μουσική κίνηση, τις συναυλίες κλπ. Μέσα στα καθήκοντα του ήταν να μας στέλνει με ποικίλους παράνομους τρόπους, λόγω χούντας, τις μαγνητοταινίες με τα τραγούδια που ηχογραφούσε ο Θεοδωράκης στο εξωτερικό.
Ο μονίμως αυτοσαρκαζόμενος Μπάμπης, μεταξύ άλλων, δεν δίσταζε να μας περιγράφει με γλαφυρότητα για το νέο τόπο διαμονής του, για τους αιώνιους Έλληνες φοιτητές , τα στέκια τους  και φυσικά τις γκάφες του.
Πληροφορείται λοιπόν ο καλός μας φίλος, ότι στη Φρανκφούρτη προγραμματίζεται μεγάλο ανοικτό μουσικό φεστιβάλ με τρομερά ονόματα της ροκ σκηνής μεταξύ των οποίων θα έπαιζε και ο Σαντάνα. Με δεδομένο ότι στην Αθήνα οι μουσικές συναυλίες μεγάλων ονομάτων, πλην της άδοξης των Rolling Stones το ’67 ήσαν ανύπαρκτες, η λύσσα του να παρακαλουθήσει ένα τέτοιο γεγονός δεν τον άφηνε να κοιμηθεί. Οργανώνει λοιπόν εκδρομή και συμπεριλαμβανει Έλληνες φίλους των οποίων όμως η σχέση με την Ροκ εκυμαίνετο από ανύπαρκτη έως υποτυπώδης. Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον ο Μπάμπης είναι αναμφισβήτητος ηγέτης, είναι ο γκουρού της υπόθεσης, ο σεβάσμιος ηγούμενος!
Φτάνουν στο χώρο του μεγάλου φεστιβάλ και φυσικά ρουφάνε με απληστία ότι συμβαίνει. Ο Μπάμπης κυριαρχεί, δίνει πληροφορίες, ξεναγεί τους φίλους του στον μαγικό κόσμο της μουσικής όπου η εμφάνιση των ροκ ινδαλμάτων του προξενεί στον φίλο μας φρενίτιδα ενθουσιασμού και κρίση υστερίας.
Σε κάποια φάση εμφανίζεται κάποιο μουσικό σχήμα που παίζει ένα είδος ξενέρωτης τζαζ. Παρακολουθούν βαριεστημένοι και περιμένουν φυσικά ν’ ανέβει στη σκηνή το μεγάλο όνομα, ο μυθικός από το Γούντστοκ, Κάρλος Σαντάνα. Κάποιος λεπτολόγος μουσικόφιλος φίλος του Μπάμπη παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον το τζαζ συγκρότημα και κάποια στιγμή στρέφεται στον προφέσορα Μπάμπη και διατυπώνει την άποψη ότι ο κιθαρίστας του γκρουπ είναι πολύ καλός!
Ο φίλος μας όμως που δεν γουστάρει ν’ αμφισβητείται η αυθεντία του και με κάπως ειρωνικό και απαξιωτικό ύφος του απαντά. “Τι μαλακίες μου τσαμπουνάς, ο τύπος με την κιθάρα είναι μέτριος για να μην πω πολύ μέτριος. Κάνε λίγο υπομονή και σε λίγο θα δεις το Θεό”, υπονοώντας τον Σαντάνα. Έπεσε μια γενική παγωμάρα, αλλά φυσικά ουδεμία αντίρρηση στα λεχθέντα του καθηγητή Μπάμπη. Πράγματι μετ’ ου πολύ εμφανίζεται μέσα σε πανδαιμόνιο στο οποίο πρωτοστατεί ο φίλος μας, το συγκρότημα του Σαντάνα με κιθαρίστα τον προηγούμενο του τζαζ γκρουπ. Ήταν το ίδιο πρόσωπο. Ο Σαντάνα!!
Προφανώς ο μεγάλος αυτός καλλιτέχνης Σαντάνα δοκίμαζε νωρίτερα με άλλους ομότεχνους μουσικούς την τέχνη του και στο είδος της τζαζ. Αφού πέρασε λίγη ώρα παγωμάρας και σε γενική ιλαρότητα, ο Μπάμπης έκανε δημοσίως την αυτοκριτική του παραδεχόμενος την γκάφα του, χωρίς αυτό να υποστείλει βεβαίως την καλή του διάθεση για την συναυλία, όπου συνέχισε να οργιάζει!
Χρίστος Πιπίνης


4 σχόλια:

  1. Χρισταρα καταλαβαινω οτι να εχεις μετοχες στην ΑΕΑΚΣ ειναι σημαντικο αλλα δεν εχεις διαβασει καλα το καταστατικο της συγκεκριμενης εταιρειας.Ο μονος απο την φωτογραφια που ειναι μελος της ΑΕΑΚΣ και θα μπορουσαμε να τον αποκαλεσουμε και αρχηγο ειναι ο Νικολας ο Καμακαρης.Σε αγαπαμε............Δημητρης Αργυρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δημητράκη μου ευχαριστώ για το σχόλιο! Συμφωνώ για την σημαντική παρουσία στην ΑΕΑΣ του θρυλικού Καμακάρη! Αλλά αν είχα το δικαώμα θα του έδινα τον τίτλο του Αντιπροέδρου, διότι ο αδιαφιλονίκητος πρόεδρος ήταν, είναι και θα είναι, ο Κόνιαρης. Αξίζει πάντως μια ιδιαίτερη αναφορά στο καταστατικό, τον ύμνο της Εταιρίας ημερησίου και νυκτερινού (διότι ιδρύθηκε και τέτοια μετά την θητεία του Κόνιαρη στο νυκτερινό ), όπου ως ιεραπόστολος δημιουργούσε υποκαταστήματα όπου σπούδαζε! Για το δε καταστατικό θυμάμαι πολλά άρθρα αλλά προσκαλώ όποιον θυμάται να συνεισφέρει...Σε φιλώ
    Χρ. Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελικά αυτός ο αχώριστος του Καμακάρη φίλος ο Κόνιαρης πού βρίσκεται? Κατοικοεδρεύει εδώ ή έχει μετακομίσει σε άλλους τόπους.Τόσες μαζώξεις κάναμε, τόσα ευχάριστα αλλά και θλιβερά γεγονότα περάσαμε, ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Ξέρει κανείς που βρίσκεται? Γιατί δεν εμφανίζεται?Μήπως τον πείραξε κανένας και έχει θυμώσει ή έκανε πολλά λεφτά και δεν μας καταδέχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τελικά αυτός ο αχώριστος του Καμακάρη φίλος ο Κόνιαρης πού βρίσκεται? Κατοικοεδρεύει εδώ ή έχει μετακομίσει σε άλλους τόπους.Τόσες μαζώξεις κάναμε, τόσα ευχάριστα αλλά και θλιβερά γεγονότα περάσαμε, ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Ξέρει κανείς που βρίσκεται? Γιατί δεν εμφανίζεται?Μήπως τον πείραξε κανένας και έχει θυμώσει ή έκανε πολλά λεφτά και δεν μας καταδέχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή