Μετά τις εκλογές ,ας μιλήσουμε για τέχνη...
Μέρος 1ο
Αυτό τον τεράστιο πίνακα, ο ίδιος ο Σαλβαντόρ Νταλί τον ονόμαζε ''Όλος ο Νταλί σ' έναν πίνακα'', διότι περιέχει μια ανθολογία των εικόνων του Νταλί. Στην κορυφή, ένα εξαϋλωμένο κεφάλι της Γκαλά προΐσταται της σκηνής. Στη δεξιά κάτω γωνία, στέκεται ένας εξάχρονος Νταλί. Υπάρχει μια σειρά από Αφροδίτες της Μήλου, που το σώμα τους στρίβει, αλλάζοντας φύλο.
Τον Ταυρομάχο είναι δύσκολο να τον διακρίνουμε στην αρχή, μέχρι που συνειδητοποιούμε ότι το μπούστο της δεύτερης Αφροδίτης από τα δεξιά, μπορεί να ερμηνευτεί σαν το πρόσωπο (το δεξί της στήθος σαν μύτη, η σκιά κατά μήκος του διαφράγματος σαν στόμα), και η πράσινη σκιά πάνω στην εσθήτα της σαν γραβάτα.
Αριστερά, είναι το αστραφτερό ''κοστούμι από φώτα'' του ταυρομάχου, το οποίο γίνεται ένα με τους βράχους, που επίσης μπορεί να δει κανείς σαν το κεφάλι του ταύρου που πεθαίνει. Ένα επίτευγμα της μεταμόρφωσης!
Μέρος 2ο
11 Καράβια ή 3 Καράβια και 8 Καμάρες ?
Βλέπετε Πρόσωπα ή όλο Σπίτια ?
Μία Εικόνα Αίνιγμα !
Κοίταξε τη μεσαία κολώνα.Πού τελειώνει ?
Ποιος είναι ο ψηλότερος ?
Πιστέψτε το, αυτοί οι τύποι έχουν όλοι το ίδιο ύψος !!
Ένα πρόσωπο ή τη λέξη "liar" ?
Τώρα τι βλέπετε εδώ ?Βλέπετε τη λέξη "LIFT" ?Ή, ένα μάτσο μαύρα σχήματα ?
ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ:
Υπάρχουν 11 πρόσωπα.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΤΕΛΕΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ !!ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ !!
Πολύ καλό το θέμα αλλά, επιτρέψτε μου, ανεπίκαιρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήPEOPLE HAVE THE POWER.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Ίσως όμως είναι και ένας τρόπος να ξεφύγουμε για λίγο από τα μετεκλογικά - που θα μας απασχολούν για πολύ ακόμα - και γιατί όχι ευκαιρία να καταγράψουμε (σαν σχόλια) τις σκέψεις μας, για την "αινιγματική" πολιτική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα.
ΔιαγραφήΑντίθετα, η Τέχνη δεν είναι ποτέ ανεπίκαιρη ειδικά στις πολιτικές ανακατατάξεις. Η Τέχνη έχει πάντα έναν ανατρεπτικό χαρακτήρα και μέσα από τους προβληματισμούς που θέτει, είτε στους δημιουργούς είτε στους αποδέκτες της, δημιουργεί προϋποθέσεις θετικών αλλαγών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο συγκεκριμένο θέμα της «Αινιγματικής Τέχνης» αναδεικνύει ένα καίριο φιλοσοφικό και κατ’ επέκταση πολιτικό πρόβλημα της εποχής μας: τα πράγματα δεν είναι κατ’ ανάγκη αυτά που φαίνονται. Ειδικά οι πίνακες του Dali στο πρώτο μέρος. Είχα την ευκαιρία να δω τα πρωτότυπα έργα στο μουσείο Dali στην Φιγκουέρα, γενέτειρα του καλλιτέχνη. Ακόμα θυμάμαι την φράση του ξεναγού: «Προσέξτε! Τα πράγματα δεν είναι μόνο αυτά που φαίνονται!».
Στον πρώτο πίνακα, όλοι είδαμε την γυμνή Γκαλά σ’ ένα παράθυρο να αγναντεύει τον χώρο. Η κόρη μου πήγε να φωτογραφίσει τον πίνακα και μου είπε: «Μπαμπά, εγώ βλέπω ένα πρόσωπο». Δεν αναγνώρισε τον Αβραάμ Λίνκολν, δεν τον γνώριζε καν. Όταν άλλαξα εστιακό επίπεδο είδα κι εγώ το πρόσωπο του Λίνκολν. Το ίδιο συνέβη και με τον άλλο πίνακα.
Τι θέλω να πω. Η αναγνώριση του ότι υπάρχει διαφορετικό εστιακό επίπεδο στην ανάλυση ενός φαινομένου – στον πίνακα το περιεχόμενο του, στην πολιτική η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση των λύσεων των προβληματισμών – μας επιτρέπει να αναζητούμε άλλες λύσεις σ’ αυτά.
Θυμάμαι τον Πέτρο τον Ζούνη να λέει στις απολυτήριες εξετάσεις το 1969: «Προσέξτε! Μόνο μια λύση για κάθε άσκηση στο γραπτό διαγώνισμα! Αν γράψετε και άλλη, θα βαθμολογηθεί η λάθος!». Για «πλάκα» τότε είχα γράψει τρεις διαφορετικές επιλύσεις σε μια άσκηση – με τελικό ίδιο αποτέλεσμα. Ο Ζούνης δεν μου είπε ποτέ πια βαθμολόγησε.
Υ/Γ. Την ώρα που γράφω αυτές τις γραμμές, παρακολουθώ στην ΝΕΤ μια μετεκλογική εκπομπή. Η κακοήθεια των εκπροσώπων των πρώην κυβερνητικών κομμάτων αποδεικνύει ότι οι ίδιοι και τα κόμματά τους γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την ετυμηγορία του ελληνικού λαού, για να μην πω κάτι αισχρότερο. Για την ιστορία τους αναφέρω – χωρίς να εξαιρώ τους υπόλοιπους από τους συν-κομματικούς τους – ο Βαρβιτσιώτης από την Ν. Δ. και η Μπατζελή από το ΠΑ.ΣΟ.Κ.